Discussion Forums - Paranormal

Topic: my paranormal challenge list lol

Club rule - Please, if you cannot be courteous and respectful, do not post in this forum.
  Unlock Forum posting with Annual Membership.
Subject: my paranormal challenge list lol
Date Posted: 1/5/2012 9:58 PM ET
Member Since: 11/6/2008
Posts: 627
Back To Top

so im tired of trying to find my list thing in the list section so im putting mine here as i do it (or figure out what books im reading for it.) i hope this is ok. 

 

  1.  Can't Wait for those New Releases - Read 1-3  new 2012 releases of any paranormal book (UF, YA, mystery, paranormal romance, erotica
  2. bound by darkness-alexandra ivy (the newest guardians of eternity)- starting 2/20/12
  3. lover reborn-jr ward-due out march 2012 cant wait :)
  4. lothaire-newest immortals after dark-due out jan 10th yay!! starting 1/12/2012-finished 
  1. ZOMBIES - Read 1-3 paranormal books with ZOMBIES (UF, YA, mystery, Paranormal romance, erotica)
  2.  
  3. My sexy paranormal  Lover - Read 1-3 paranormal books that has a main character you consider sexy and would love to meet up with (UF, mystery, romance, YA, erotica)
  4. darkness everlasting-alexandra ivy-finished 1-5-12
  5. lover eternal-jr ward-starting 1/11/2012.. finished 1/19/12
  6. gideon-jacquelyn frank-started 1/21/2012 finished 1/23/12

 

  1. Color Bright Read a paranormal book with a color in the title (UF, YA, romance, mystery, erotica)
  2. Dangerous Dragons - Read 1-3 paranormal books that have Dragons as characters (UF, romance, YA, mystery, erotica)
  3.  
  4. Urban fantasy - Read 1-3 books that are urban fantasy (often denoted in subgenre in PBS) Some authors are Kelly Armstrong, Patricia Briggs, Kim Harrison)
  5. alpha and omega-briggs-1/31/12... 2/4/12
  6. dead witch walking-harrison... 2/2/12... 2/5/12
  7. mercy thompson (cant remember the name lol)-1/20/12... 2/10/12
  8. The Boys are Back in town - Read 1-3 Books that males are the lead characters (UF, romance, YA, mystery, erotica)
  9. dark lover-jr ward-reading...(started 1/8/2012.. finished 1/9/2012 :)
  10.  
  1. Young Adult - Read 1-3 Books that are tacked as Young adult, teen, children paranormal Some popular authors are Richelle Mead, Melissa De La Cruz, Stephanie Meyer and many more
  2. marked-pc and kristin cast-house of night novels- started 1/1/12-finished 1/3/12
  3. twilight-stephanie meyer-started 1/2/12-finished 1/2/12
  4. breaking dawn-stephanie meyer-started 1/4/12-finished 1/7/12
  5. Gnarly Weapons - Read 1-3 books that a big ole weapon on the cover they can be YA, urban fantasy, mystery, romance, erotica
  6. Life outside these United States - Read 1-3 books that some or all of the book is set outside of the US 50 states (UF, YA, urban fantasy, mystery or erotica)
  7. Interesting Initials - Read 1-3 books wtih that author one or more of your initials for his/her first, last  middle name. ie. My initials are ASJ so i need to find an author whose first, last or milddle name starts with A, S or J (UF, romance, mystery, YA, erotica) (Kaila Leigh Karg is my name)
  8. Jude's Law-Lora Leigh-breed-
  9. marked-kristin and pc cast-started 1/14/2012 finished 1/15/12 (very early this morning)
  10. iron fey series (all 6 of them) by julie kagawa0 started in jan.. finished in feb :) they rocked!
     
  11. Nice to meet you - Read 1-3 New to you author in any subgenre (UF, YA, Mystery, paranormal romance etc)
  12. Shiver-Maggie Stiefvater-reading now-finished 1/7/12
  13. jacob-jaquelyn frank-started 1/20/12 finisged 1/21/12 very good
  14. bug island-R.G.Cordiner-started 1/25/12.. 2/1/12
  15. Dystopia - Read 1-3 books that have Dystopian theme
  16. Next up - Read the next book one of the series you are following (UF, YA, Mystery, paranormal romance etc) 1- 3 books
  17. darkness revealed-guardians of eternity book 4-alexandra ivy-1/22/12  2/12/12
  18. linger-maggie stiefvater-book 2 of the shiver series-starting 1/7/2012
  19. clockwork angel-i forget who wrote these lol...ill find out.-2/15/12 
     
  20. Make up your own category - Read 1-3 paranormals in a category of your choosing

Bonus categories

  1. Read 5 books from you TBR Pile
  2. elijah-jacquelyn frank-started 1/23/12...2/2/12
  3. sold to the highest bidder-donna alward-2/14/12
  4. lover mine-ward-
  5. morganville vampires-
  6. city of fallen angels-claire-


Last Edited on: 2/16/12 11:24 AM ET - Total times edited: 9
Date Posted: 1/7/2012 5:29 PM ET
Member Since: 11/6/2008
Posts: 627
Back To Top

i do need some help with the dystopia (is that right?) books.. anyone have any good ones for me to read??

Date Posted: 1/7/2012 6:09 PM ET
Member Since: 1/31/2009
Posts: 2,614
Back To Top

The Hunger Games by Suzanne Collins

The Forest of Hands and Teeth by Carrie Ryan

The Maze Runner by James Dashner

Divergent  by Veronica Roth 

 Wither by Lauren DeStefano

These are some of my favirotes but their are so many more out their.

Date Posted: 1/7/2012 8:30 PM ET
Member Since: 11/6/2008
Posts: 627
Back To Top

oh i didnt know the hunger games was paranormal?

Date Posted: 1/11/2012 5:50 PM ET
Member Since: 11/6/2008
Posts: 627
Back To Top

ok need some help.. im gonna read hunger games for dystopia.. but idk any color, urban, or gnarly weapons or outside US books.. lol if anyone has any suggestions please lemme know. :) 

Date Posted: 1/11/2012 7:03 PM ET
Member Since: 2/2/2011
Posts: 1,657
Back To Top

Nightshine by Lynn Viehl was set in mexico and and island for about 95% of the book.

Date Posted: 1/12/2012 5:58 PM ET
Member Since: 11/6/2008
Posts: 627
Back To Top

hmm.. see thats one of my biggest issues.. i dont remember where books are set at.. lol so im not sure if ive read books in other places lol

Date Posted: 1/12/2012 8:48 PM ET
Member Since: 12/29/2008
Posts: 6,378
Back To Top

As someone reminded me, the Parasol Protectorate books by Gail Carriger take place in the UK.